Końcówka roku w firmach to zwyczajowo moment podsumowań i radości ze wspólnych osiągnięć, które pragniemy uczcić w gronie współpracowników i partnerów biznesowych. W tym wyjątkowym czasie, kiedy organizowane są firmowe integracje warto wnieść do życia firmy atmosferę i tradycje świąt, aby dzieląc się życzliwością, wzmacniać relacje w zespole. Spotkanie przy świątecznym stole to również symboliczne podziękowanie dla zespołu za zaangażowanie i wkład w rozwój firmy przez cały rok.
Zorganizowanie świątecznego spotkania bywa sporym wyzwaniem - trzeba ogarnąć logistykę, menu, dekoracje i mnóstwo drobiazgów, a dla początkujących organizatorów lub osób przytłoczonych obowiązkami w intensywnym czwartym kwartale roku, może to być szczególnie trudne i zajmujące.
Jeśli Twoim zadaniem jest zorganizowanie firmowej wigilii, poniższy poradnik pomoże Ci bezstresowo przygotować się do tego zadania i uporządkować myśli. Poznaj kluczowe elementy procesu przygotowania wydarzenia, o które warto zadbać.
Zanim zarezerwujesz salę, dobrze sprecyzuj jaki będzie charakter świątecznej integracji. Od tego, czy zależy Ci na swobodnym, koktajlowym przyjęciu z przekąskami i luźnymi rozmowami, czy na uroczystym bankiecie przy elegancko nakrytych stołach zależeć będzie wybór właściwej hotelowej przestrzeni. Przyjęcie w stylu casual najlepiej wypadnie w restauracyjnej sali z dostępem do baru, natomiast formalny bankiet wymagać będzie kameralnej sali bankietowej z odpowiednią oprawą i miejscem na przemówienia dla zaproszonych gości.
Na etapie planowania wydarzenia zadbaj o to, aby przemyśleć i spisać agendę świątecznej integracji. Harmonogram ułatwi uczestnikom orientację i pozwoli zaplanować przerwy na swobodne rozmowy i poczęstunek. Przemyślana struktura gwarantuje, że wszyscy znajdą czas na udział zarówno w oficjalnych częściach uroczystości, jak i rozmowy w mniejszych grupach, integrując się z bliskimi współpracownikami.
Spójrz na każdy element integracji oczami swoich pracowników. Od momentu wejścia na salę i przywitania, po zakończenie wieczoru powini czuć się tak, jakby to właśnie na nich skupiała się cała uwaga. Pomyśl o różnorodności potrzeb dotyczących serwowanego menu. Jeśli w zespole są osoby o szczególnych oczekiwaniach dietetycznych np. wegetarianie, czy osoby z alergiami pokarmowymi - zatroszcz się o ich indywidualne potrzeby.
Zadbaj o właściwe rozlokowanie gości przy stołach. Pamiętaj, że introwertycy potrzebują czasu na rozgrzewkę, osoby z różnych działów mogą nie znać się nawzajem, a różnice hierarchiczne mogą krępować swobodne rozmowy.
Obserwuj reakcje grupy podczas wydarzenia i bądź gotowy do adaptacji - jeśli widzisz znudzenie lub zmęczenie, elastycznie dostosuj program do aktualnej energii uczestników.
Menu świątecznej kolacji powinno być nie tylko smaczne i różnorodne, ale także zaplanowane i podane w odpowiedniej formie. Zastanów się, czy lepszą opcją będzie bufet, czy kolacja złożona z dań serwowanych bezpośrednio do stolika. Jeśli masz wątpliwości, skorzystaj z doświadczenia event plannera w hotelu, który podpowie odpowiednią formę serwisu. Bufet bez wątpienia lepiej sprawdzi się podczas mniej formalnych spotkań w większym gronie, a w połączeniu z open barem serwującym napoje i koktajle, będzie sprzyjał swobodnej integracji. Kolacja serwowana to z kolei rozwiązanie dla tych, którzy chcą spotkaniu nadać uroczystego i bardziej formalnego charaktetu.
Dobrze skomponowane menu jest niczym opowieść. Finezyjne przystawki lub aromatyczna zupa z charakterem otwierają kolację, pobudzają apetyt i rozbudzają ciekawość gości. Dania główne to z kolei rozwinięcie kulinarnej opowieści – pełne emocji i smaków. Zabierają uczestników kolacji w sensoryczną odyseję. Zwieńczeniem narracji jest deser – słodki finał lub subtelny zwrot akcji, pozostawiający z obietnicą kontynuacji kulinarnej historii - Swoim doświadczeniem dzieli się Jacek Filipczyk, szef kuchni L'atmosphère Restaurant & Bar
Najlepszym rozwiązaniem jest miejsce dobrze skomunikowane, szczególnie jeśli uczestnicy przyjeżdżają z różnych części miasta lub, jak w przypadku zespołów na co dzień pracujących zdalnie, mieszkają w różnych częściach Polski. Dostępność lokalizacji wpływa na frekwencję i komfort gości.
Świąteczne spotkania firmowe w Krakowie w centrum konferencyjnym przy krakowskim lotnisku to rozwiązanie, które łączy wygodę dojazdu z niezwykłą wszechstronnością hotelu z własnym, dobrze wyposażonym zapleczem konferencyjnym.
Strefa konferencyjna o powierzchni 750 m² to przestrzeń, która stwarza idealne warunki zarówno dla kameralnych spotkań w gronie zespołu, jak i dużych przyjęć dla całej firmy, które mogą liczyć 100 czy 200 osób.
Przemyślana architektura umożliwia łączenie i dzielenie przestrzeni, dzięki czemu na miejscu można zaaranżować zarówno oficjalną strefę do przemówień i prezentacji, jak i bardziej swobodną przestrzeń do networkingu przy świątecznym stole.
Bliskość lotniska to możliwość szybkiedo dotarcia z dowolnej lokalizacji. Obwodnica i rozbudowana sieć arterii komunikacyjnych daję gwarancję sprawnego dojazdu. Bliskość centrum miasta, do którego dotrzeć można o dowolnej porze również kolejką mającą przystanek na lotnisku - to gwarancja dopstępności i komfortu.
Przygotowaliśmy ofertę, która łączy świąteczne tradycje z elegancją hotelowego serwisu – od wykwintnego menu świątecznego, przez nastrojowe dekoracje i świąteczną oprawę muzyczną, po profesjonalną obsługę, która zatroszczy się o każdy szczegół waszej firmowej integracji.
Poznaj szczegóły oferty TUTAJ i skontaktuj się z naszym działem sprzedaży, aby wspólnie zaplanować świąteczne wydarzenie dla Twojej firmy
Skontaktuj się