Aktualności

Kosmetyki hotelowe

Szczegóły, takie jak kosmetyki mówią wiele o hotelu, są nierozerwalnie związane z jego prestiżem i dbałością o klienta. Kosmetyki powinny być dobrane tak, by pasować do danej marki, jej stylu oraz rodzaju gości. Odpowiednio dobrane produkty do pielęgnacji ciała często są dobrym uzupełnieniem wyposażenia wnętrza łazienki hotelowej, dlatego warto zwracać uwagę na ich skład, opakowanie, ale także na ich odpowiednią ekspozycję. Co jest najistotniejsze w doborze kosmetyków do hotelu? Jakie trendy panują w tym zakresie? Oraz na co szczególną uwagę zwracają hotelowi goście?

Aktualne trendy 

Hotele, odchodząc od własnych, oznaczonych logotypami obiektów, kosmetyków coraz częściej inwestując w markowe produkty do pielęgnacji ciała. W Polsce najlepiej widoczne są dwa trendy. Pierwszy to kosmetyki ekologiczne, wegańskie, robione z lokalnych składników, pozbawione sztucznych barwników, alkoholi, czy parabenów. Te hipoalergiczne kosmetyki, nie powodują uczuleń, podrażnień, mogą być z powodzeniem stosowane przez dzieci, dobrze sprawdzają się w hotelach rodzinnych. Kolejny trend to ekskluzywne linie kosmetyków hotelowych, powstałe we współpracy ze znanymi producentami, z wyrazistą nutą zapachową, bogate w drogocenne olejki, zazwyczaj w nowoczesnych, dość minimalistycznych opakowaniach. Takie produkty to dobry wybór dla obiektów przyjmujących gości biznesowych, ceniących sobie jakość i zwracających uwagę na markę i design. 

Wybierając kosmetyki do hotelu nie warto na ślepo kierować się aktualnymi trendami, najlepiej przyjrzeć się preferencjom gości oraz specyfice hotelu. Warto zwrócić uwagę na kilka kwestii: czego potrzebują goście, chwili odświeżenia, czy długiego rytuału pielęgnacyjnego, oraz jakie kosmetyki preferują? Inne kosmetyki sprawdzą się w hotelach SPA, inne w hotelach rodzinnych, a jeszcze inne w miejskich hotelach luksusowych. – Nasi goście zwracają dużą uwagę na kosmetyki hotelowe, a w szczególności na ich zapach oraz prezentację. Dlatego ważną rzeczą jest by hotel, dobrał kosmetyki tak, by odpowiadały wszystkim gościom bez względu na wiek czy płeć. Należy zwrócić szczególną uwagę na zapach kosmetyków, by nie był zbyt mocny. Hotele przeważnie decydują się na zapachy typu unisex, które pasują zarówno mężczyznom jak i kobietom. – mówi Maria Middeldorp, Housekeeping Manager w Hilton Garden Inn Kraków Airport. Kosmetyki muszą służyć podstawowym potrzebom gościa dlatego w łazience hotelowej nie może zabraknąć mydła, żelu pod prysznic, czy szamponu. Obecnie hotele 4* i 5* często dokładają również balsamy do ciała oraz odżywki do włosów jako standard. Na życzenie gościa dysponujemy dodatkowymi produktami, takimi jak pasta i szczoteczka do zębów, zestaw do golenia, sól do kąpieli, czy płyn do płukania jamy ustnej. – dodaje. 

Nie bez znaczenia jest także wystrój w jakim utrzymany jest obiekt. Do hoteli z nowoczesnym designem najlepiej wybrać kosmetyki, które są w prostych, buteleczkach i kolorach oraz świeżych zapachach np. z nutą cytrusową. Przy bardziej tradycyjnych wnętrzach, hotelarze stawiają na klasyczne kształty opakowań i delikatne, mleczne zapachy. Jeśli mamy do czynienia z luksusową marką wtedy i kosmetyki musza prezentować się luksusowo i tak też działać – w takim wypadku dobieramy kosmetyki wzbogacone olejkami eterycznymi, rozpoznawalnych firm. Nie można także zapominać o ich prezentacji, czyli o spodku na którym umieszczamy owe kosmetyki. Im szlachetniejszy materiał spodka, tym lepiej będą na nim prezentowały się przybory toaletowe i produkty do pielęgnacji.

Globalne standardy 

Największe globalne sieci hotelowe mają odgórnie narzucone marki, rodzaje, a nawet ilości i pojemności kosmetyków przypadających na dany pokój w hotelu. Kładzie się olbrzymi nacisk na standardy, które powinny być te same w każdym miejscu na świecie. Dzięki takiej standaryzacji gość hotelowy wie czego się spodziewać wybierając daną marką, niezależnie od swojego aktualnego miejsca pobytu. Tyczy się to również kosmetyków hotelowych. - W hotelach Hilton Garden Inn używamy brandowanych kosmetyków. Działa to w ten sposób, że hotele współpracują bardzo blisko z konkretną marką kosmetyczną i wraz z nią starają się stworzyć kosmetyki, dostosowane zarówno do brandu, jak i do gości, które będą unikalne dla sieci. Kosmetyki, z którymi pracujemy obecnie w hotelu, są bogate w witaminy A,C, E oraz prowitaminę B. To produkty najwyższej światowej jakości. – mówi Maria Middeldorp, Housekeeping Manager w Hilton Garden Inn Kraków Airport. Goście, którzy dużo podróżują, często zaczynają identyfikować się z daną marką hotelowych produktów pielęgnacyjnych i pragną korzystać z niej także w domu. W większości hoteli sieciowych można zakupić kosmetyki hotelowe na własny użytek w standardowych dużych pojemnościach.  

Bogata oferta wysokiej jakości kosmetyków świadczy o dbałości o komfort i dobre samopoczucie podróżujących korzystających z usług hotelu. Ten pozorny drobiazg, jakim są kosmetyki, może mieć ogromny wpływ na ocenę pobytu, zwłaszcza przez wymagających klientów.

Aktualności