Aktualności

Hotelowe śniadania

Śniadanie przez wielu uważane jest za najważniejszy posiłek dnia. Często jest to jedyna styczność gości z hotelową restauracją, na podstawie której, mogą wyrobić sobie zdanie o poziomie usług gastronomicznych danego obiektu. Jak wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji i sprostać oczekiwaniom klientów?

Zróżnicowane oczekiwania 

W hotelu menu śniadaniowe dopasowane jest do gości z całego świata, najważniejszym celem jest więc zaspokojenie upodobań kulinarnych jak największej grupy osób.  Znajomość swoich gości, celu ich podróży oraz pochodzenia, odgrywa dużą rolę w planowaniu porannego menu. Inne będą oczekiwania turystów biznesowych, którym zależy na szybkości podania, dobrej kawie i jakości obsługi, a inne zorganizowanych grup lub rodzin, które na śniadanie poświęcają znacznie więcej czasu, celebrując je. Definiując specyfikę gości i rodzaj hotelu można ustalić godziny serwowania śniadań. W przypadku hoteli resortowych, goście doceniają wydłużony czas serwowania pierwszego posiłku w ciągu dnia, lub opcję późne śniadanie. Natomiast hotele lotniskowe powinny w swojej ofercie mieć śniadaniowe boxy na wynos, żeby gość wylatujący o 4 rano, miał możliwość zjedzenia czegoś przed podróżą. - Zawsze staramy się dopasować ofertę do potrzeb naszych gości, a gros z nich to osoby korzystające z usług Kraków Airport, które w ostatnich latach podwoiło swoją przepustowość. Ciągle wzrasta także częstotliwość dotychczasowych połączeń, dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę śniadań na wynos „Early Bird” – mówi Miłosz Kowalski, szef kuchni restauracji Hilton Garden Inn Kraków Airport. 

Najpopularniejsza forma

Bufet to najpopularniejsza i najbogatsza opcja serwowania śniadań, coraz częściej hotelarze urozmaicają bufety stanowiskami „live station”, gdzie można skomponować i zamówić omlet, jajecznicę lub naleśniki. Dobrze zaplanowany bufet należy podzielić na sekcje, co znacząco usprawni logistykę personelu oraz rozmieszczenie gości przy bufecie i w sali śniadaniowej. W przypadku dużych hoteli, sekcje można powtarzać, co pozwoli uniknąć kolejek, na które goście często się skarżą.  Forma bufetu daje możliwość serwowania dań z różnych kuchni etnicznych, sprostania wymaganiom wielu gości jednocześnie i jest wygodniejsza do obsługi zarówno przez personel kuchni jak i sali. Przygotowując  bufet śniadaniowy akceptowalny food cost powinien oscylować na poziomie 30%, przy takim koszcie można stworzyć rozbudowaną ofertę z paletą  różnych opcji wyboru. W hotelach o wyższym standardzie spotkamy się również z obsługą kelnerską i posiłkami a la carte. Dodatkowo wielu gości korzysta z opcji room service. 

Najnowsze trendy

Warto śledzić panujące mody żywieniowe i z powodzeniem wplatać je do śniadaniowego menu, czasami wprowadzenie kilki produktów może znacznie podwyższyć standard serwowanych śniadań i wyróżnić ofertę na tle konkurencji. Wiele osób, także będąc w podróży, stawia na zbilansowaną, niskokaloryczną dietę. Warto wyjść na wprost oczekiwaniom gości, którzy hołdują zdrowemu i aktywnemu trybowi życia i przygotować kilka dietetycznych propozycji. Należy także pamiętać o osobach z alergiami pokarmowymi, dodając do bufetów np. produkty bezglutenowe, czy mleko bez laktozy. Coraz więcej hoteli decyduje się na wprowadzenie do oferty śniadaniowej produktów regionalnych. - Śniadanie jest często lekceważone przez szefów kuchni, tymczasem bufet śniadaniowy to idealne miejsce żeby zaprezentować produkty lokalne. W restauracji podajemy kiełbasę śliwkową mojej receptury, która wraz z chlebem starokrakowskim, z piekarni o ponad 100 letnich tradycjach, jest absolutnym faworytem wśród naszych gości. Również owoce i nabiał pochodzą wyłącznie od polskich dostawców, dzięki czemu możemy być pewni ich jakości – wymienia Miłosz Kowalski, szef kuchni w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport.