Press office

Wywiad Welcome to Cracow

Hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport to pierwszy i jedyny hotel lotniskowy w Małopolsce. W listopadzie mija drugi rok jego działalności. O kluczowych dla obiektu wydarzeniach i planach dalszego rozwoju firmy opowie Grzegorz Gogola, Prezes spółki Kraków Airport Hotel. 

W listopadzie mija drugi rok Państwa obecności na hotelarskiej mapie Polski. Jakie wydarzenia były kluczowe dla spółki w tym roku.

G.G: Hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport sukcesywnie zyskuje na rozbudowie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Krakowie. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło rekordową liczbę ponad 4,221 mln podróżnych, czyli o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Plany na ten rok zakładają przyjęcie ok. 4,7 mln pasażerów. Rozwój usług lotniskowych czy szybkie połączenie kolejowe z centrum Krakowa znacznie podniosło walory lokalizacji naszego hotelu i pozwala na realizację rekordowego poziomu wykorzystania miejsc noclegowych. 

Jak powyższe czynniki przekładają się na cele spółki Kraków Airport Hotel na najbliższy rok?

G.G: Spółka planuje rozpocząć budowę kolejnego franczyzowego hotelu w bliskim sąsiedztwie lotniska. Doświadczenie zdobyte przy budowie i zarządzaniu hotelem pozwala na realizacje projektu dokładnie takiego na jakie jest i będzie zapotrzebowanie. 

Jak ocenia Pan perspektywy dalszego rozwoju rynku hotelarskiego w Krakowie? 

G.G: Popularność Centrum Kongresowego ICE, Targów w Krakowie czy Tauron Areny oraz wygenerowany przez te miejsca nowy popyt na zakwaterowanie w małopolskich obiektach, idealnie wpisało się w oddanie do użytku nowych inwestycji hotelowych, pozostawiając niezmiennie bardzo wysoki poziom średniego obłożenia. Stolica małopolski to bardzo chłonny rynek, który jest w stanie absorbować najwięcej powierzchni hotelowych, szczególnie tych z segmentu hoteli ekonomicznych, dwu- i trzygwiazdkowych, dedykowanych turystom grupowym i indywidualnym. 

Jak zdobywacie Klienta i jaki jest klucz do sukcesu.

G.G: Sieć hoteli Hilton to jedna z największych i najprężniej rozwijających się firm w branży hotelarsko-gastronomicznej, co niewątpliwie pomaga w zdobyciu Gościa na pierwszy pobyt.. Kluczem do sukcesu jest stała jakość świadczonych usług. Zostało to zauważone nie tylko przez naszych Gości, ale także sieć Hilton Worldwide, która przyznała nam prestiżową nagrodę Hotel Success Award. W 2015 jedynie 5% spośród 650 obiektów Garden Inn na świecie otrzymało podobne wyróżnienie.